O jednom řešení, které sedí

Jak jsme se nedávno dozvěděli z novin a televizí, naši mladí (čti nezletilí) lámou rekordy, snad i celoevropské, v pití alkoholu. Tyto informace nenechaly nečinnými zaměstnance společnosti dTest, kteří vyzkoušeli 12 českých eshopů věnujících se i prodeji alkoholických nápojů. Výsledek nepotěší a taky nepřekvapí: 10 z 12 online obchodů umožňuje prodej alkoholu osobám mladším 18 let. Zbývající dva z toho vyšly bez ztráty kytičky, a to proto, že mají propracovanou distribuci, na jejímž konci je fyzické ověření odběratele zboží při jejím předávání.

Co si z toho vzít? Alkohol je mezi mladými stále velkým fenoménem. Ten jak vidíme pomáhají svým způsobem posilovat i někteří provozovatelé elektronických obchodů. Dobrá zpráva je, že tu jsou ale i takoví, kteří se drží zákona. A kromě jednoho již aplikovaného řešení se nabízí doslova na míru ušitá služba umožňující vyžadovat při objednání některé, v tomto případě podstatné osobní údaje. Na jejich základě by potom bylo zájemci o alkohol povoleno nebo nepovoleno toto zboží získat.

Snad se časem najdou další a další příklady z praxe, které povedou po té správné cestě, ať už je zvolený způsob ověření věku jakýkoliv. Za jak dlouho se tak stane, kdo ví.

VS

Autor:

Zanechte komentář

Všechny údaje jsou povinné. E-mail nebude zobrazen.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..