Společnost dTest dnes vydala tiskovou zprávu k průzkumu, který zjišťoval, jak snadné je nakoupit alkohol v internetových obchodech. Z textu vyplývá, že drtivá většina e-shopů nabízejících alkoholické nápoje porušuje zákon, protože nezabraňuje dostatečně tomu, aby se alkohol dostal do rukou dětem či mladistvým. Bližší podrobnosti najdete ve zprávě dTestu.
Pro nás je potěšující, že jsme se na této tiskové informaci mohli podílet. Zástupci společnosti dTest nás oslovili s tím, zda bychom nemohli připomenout řešení tohoto problému. Ty spočívají v tom, že buď budou provozovatelé e-shopů s alkoholem kontrolovat věk zákazníka přímo při předávání zboží nebo v lepším případě ještě před samotným odesláním objednávky. Druhé uvedené řešení lze spolehlivě realizovat prostřednictvím služby mojeID, která umožňuje ověřit identitu uživatele, tedy i jeho věk.
Děkujeme za spolupráci.
Vilém Sládek
1. Cílem každého obchodníka je prodávat, někdy i za každou cenu.
2. MojeID nevyžaduje u registrace dat.nar.
3. Opravdu ověřených identit je pár tisíc.
Nějak vůbec netuším, jak by mohlo MojeID pomoci v tomto problému …
Nevěděl jsem, že CZ.NIC smluvně zaručuje, včetně plnění škody v případě chyby, že údaje poskytnuté jejich implementací OpenID budou správná.
Spíše bych doporučil Přístupové rozhraní ISDS nebo Bezpečnostní osobní kód a nový občanský průkaz.