Nová možnost nastavení komunikace s držiteli v Doménovém prohlížeči

Minulý týden jsme vydali novou verzi Doménového prohlížeče. O této aplikaci pro držitele doménových jmen jsme psali již dříve v blogpostech o první a druhé verzi. Souhrnně řečeno v ní mohou držitelé domén najít přehledné informace o doménách, ke kterým mají nějaký vztah, ať už jako držitelé nebo administrativní či techničtí správci. Kromě toho mohou uživatelé provádět jejím prostřednictvím i některé změny a to například zablokování domén proti změnám nebo slučování duplicitních kontaktů.

První novinkou je kompletně přepracovaná hlavní stránka (pokud na ní vstoupí nepřihlášený uživatel). Ta nyní mnohem podrobněji popisuje, k čemu aplikace slouží a proč by jí návštěvník měl vůbec začít používat. Protože k používání aplikace je nutné mít zaregistrovaný účet ve službě mojeID, nechybí ani odkazy na možnost registrace a další možnosti využití této služby. A do patičky byly přidány kontaktní údaje na naší podporu, pokud by i nadále uživatel tápal :).

homepage

Druhá změna souvisí s komunikací, kterou provádíme v případě, že se blíží doba zrušení neprodloužené domény. Našim klíčovým cílem je maximálním způsobem zajistit, aby držitel o svoji doménu nepřišel nevědomky. Primárně o blížícím se zrušením domény informuje registrátor, ale jako pojistka v tomto procesu funguje několik komunikačních aktivit i ze strany nás jako registru. Prvním je přirozeně několik e-mailů, a to v době expirace a v době deaktivace domény o měsíc později, které jsou zaslané na e-mailové adresy kontaktů navázaných na doménu. Druhým stupněm je zaslání fyzického dopisu na adresu uvedenou u držitele domény. Posledním stupněm je pak telefonické ověření s využitím zaevidovaného telefonního čísla držitele. V případě onoho dopisu se jedná o obyčejnou zásilku a přirozeně se k ní může tedy dostat kdokoliv například z rodiny. Párkrát se nám ozvali držitelé, kterým tato situace způsobila určité problémy a žádali nás, abychom jim takové dopisy nezasílali. Na jejich žádost jsme tedy implementovali možnost zablokování této komunikace. To je umožněno validovaným uživatelům na stránce Můj kontakt a vztahuje se to na všechny domény, u kterých je tento kontakt držitelem. Pokud si to uživatel později rozmyslí, může samozřejmě tento způsob komunikace znovu aktivovat.

zasilani_dopisu2

S výše uvedeným nastavením souvisí poslední změna, kterou je přidání korespondenční adresy do přehledu informací na stránce Můj kontakt. Uživatelé s mojeID totiž mohou v editoru profilu uvést odlišnou adresu trvalého bydliště a korespondenční adresu. Zmiňovanou komunikaci nově zasíláme právě na korespondenční adresu. Pokud se tedy tyto dvě adresy liší, uvidí držitel domény tu správnou cílovou adresu komunikace právě na tomto místě.

adresa

Už nyní máme některé další nápady na nové vlastnosti v této aplikaci, ale o těch až někdy příště ;).

Autor:

Zanechte komentář