ENUM v PhNUM

Podobně jako u každé nové technologie i u ENUM zájem po počáteční vlně zvědavosti poněkud ochladl. Takové ochladnutí je ještě markantnější u technologií (jako ENUM), které nejsou samy o sobě produktem, ale jsou součástí většího balíčku jiného produktu nebo také  služby (v tomto případě VoIP).

Zajímavým příkladem takovéto větší služby je služba PhNUM od společnosti Instra Corporation. Ta umožňuje na jediné „globální“ telefonní číslo přesměrovat hovory z libovolného počtu čísel.

Již nyní je služba dostupná ve 30 zemích světa a přes 3 400 městech (ano, telekomunikační odvětví je stále svázáno spoustou omezení vzniklých v dávné době minulého tisíciletí, stále se musíme potýkat s geografickými telefonními čísly), což de facto znamená konec mezinárodních hovorů, protože v těchto všech zemích voláte lokálně a druzí volají lokálně vám.

Zda bude PhNUM znamenat pro ENUM tolik potřebný impuls pro další a další implementace ukáže pouze čas. Více o službě včetně technických detailů naleznete v prezentaci Carstena Schiefnera z nedávného ENUM Day 3.

PT

Autor:

Zanechte komentář

Všechny údaje jsou povinné. E-mail nebude zobrazen.