Ohlédnutí za Jak na Internet

Letošní sezóna seriálu Jak na Internet je za námi, přichází tedy na řadu její stručná rekapitulace doplněná ohlédnutím za sezónou 2012. V sezónách 2012 a 2013 bylo zprodukováno 85 epizod, jejichž celková sledovanost na ČT1 v primetime přesáhla 36 miliónů diváků.

Letos jsme vyrobili a odvysílali 45 nových dílů. Při výběru témat jsme se zaměřili na zcela nové oblasti, jako např. start-upy, typy souborů, 3D tisk nebo správa a řízení Internetu, ale také na prohloubení témat loňské série, ke kterým letos přidáváme konkrétní tipy a doporučení, jak na to. Příkladem je třeba díl „78. Autorský zákon na Internetu“ navazující na loňský díl „12. Autorská práva“, nebo „82. Jak začít blogovat“ navazující na díl „11. Publikování na Internetu“.

Za zmínku také stojí porovnání sledovanosti obou sezón. Zatímco vloni byla průměrná sledovanost jednoho dílu 356 tis. diváků, letos jsme zaznamenali nárůst více než o třetinu, tedy průměrně 483 tis. diváků na jeden díl. Divácká maxima přitom stoupla z loňských 521 tis. na letošních 735 tis. Ve skladbě sezóny 2013 lehce převažují ženy, přitom 73 % diváků je starších 45 let. V sezóně 2012 naopak nepatrně převažovalo mužské publikum při 72% poměru diváků starších 45 let. Již zmiňovaných 36 miliónů diváků obou sezón je rozloženo na 21,7 mil. letos a 14,3 mil. vloni.

Po celou dobu vysílání na ČT probíhala aktivní komunikace na facebookové stránce seriálu v podobě tipovacích a vědomostních soutěží, při nichž bylo soutěžícím rozděleno více než 100 nejrůznějších odměn a dárků.

Ondřej Písek

Autor:

Zanechte komentář

Všechny údaje jsou povinné. E-mail nebude zobrazen.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..