Validace mojeID na jakémkoliv Czech POINTu! Jak na to?

Na základě značného úspěchu validací účtů služby mojeID pomocí datových schránek (viz článek kolegy Talíře), kterou každý měsíc využije kolem stovky uživatelů mojeID, jsme pro uživatele připravili další možnost validace. Od dnešního dne, tedy 14. května, mohou fyzické osoby zdarma podávat žádosti o validace na kterémkoli pracovišti Czech POINT.

Možnost validovat účet zdarma tak je na více než 7 000 místech po celé republice.

Služby Czech POINT jsou navíc dostupné i v zahraničí na vybraných zastupitelských úřadech. Uživatelům služby mojeID se tak výrazně urychlí a usnadní validování. Na rozdíl od validace s ověřeným podpisem je tento způsob validování účtu navíc zdarma.

Validované účty služby mojeID využijete například na portálu Hlídačky.cz, na stránkách Technologické agentury ČR, pro hlasování v obecních referendech, při výběru větších výher v Účtenkovce, k zapůjčení studijních materiálů v různých knihovnách či ke správě svých domén prostřednictvím naší aplikace Doménový prohlížeč.

Postup validace prostřednictvím pracoviště Czech POINT

Po přihlášení do vašeho účtu na www.mojeid.cz si v profilu vyplníte datum narození. Přejdete na záložku Nastavení a zde je v sekci Validace tlačítko Validovat přes Czech POINT.

Pokud tlačítko není zobrazeno, máte vyplněné položky Organizace nebo IČO. Validace přes Czech POINT je dostupná pouze pro fyzické osoby.

Dále se vám zobrazí stránka s informacemi pro vytvoření žádosti.

Klikněte na tlačítko Vytvořit žádost o validaci

Zobrazí se žádost o poskytnutí údajů z registru obyvatel třetí osobě. Tu vytisknete a s dokladem totožnosti žádost donesete na pracoviště Czech POINT.

Žádost obsahuje potřebné informace, identifikátor a tlačítko tisku jsou zvýrazněné

Na pracovišti Czech POINT požádáte o jednorázové poskytnutí údajů z registru obyvatel další osobě, referenční kód služby je 462. Zkontrolujte, že ve zprávě pro příjemce je vyplněn identifikátor žádosti mojeID.

Pracoviště Czech POINT pak odešle požadavek na Správu základních registrů, která následně zašle do naší datové schránky informace k validaci.

Dle času podání žádosti na Czech POINT dojde k jejímu zpracování stávající nebo následující pracovní den. Po zpracování obdržíte upozornění e-mailem. Žádost o validaci pak potvrdíte po přihlášení do vašeho účtu. Doporučujeme si poznamenat identifikátor žádosti pro případné reklamace či dotazy.

Tlačítko pro potvrzení žádosti

Pokud ani během několika dnů neobdržíte upozornění e-mailem, pravděpodobně se nepodařilo identifikátor spárovat s požadavkem na validaci.

Ještě jednou proto ověřte, že v potvrzení z pracoviště Czech POINT je správný identifikátor žádosti. Pokud ne, je třeba zajít na Czech POINT znovu. V případě, že na potvrzení je identifikátor správně, obraťte se prosím na naši technickou podporu na e-mailu podpora@mojeid.cz.

Již vytvořenou ale zatím nezpracovanou žádost je možné stornovat pomocí tlačítka Zrušit žádost o validaci přes Czech POINT.

Tlačítko pro zrušení žádosti o validaci

Po zrušení stávající žádosti je pak možné kdykoli vygenerovat novou žádost o validaci.

Autor:

Zanechte komentář

Všechny údaje jsou povinné. E-mail nebude zobrazen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.