Validace mojeID na jakémkoliv Czech POINTu! Jak na to?

Na základě značného úspěchu validací účtů služby mojeID pomocí datových schránek (viz článek kolegy Talíře), kterou každý měsíc využije kolem stovky uživatelů mojeID, jsme pro uživatele připravili další možnost validace. Od dnešního dne, tedy 14. května, mohou fyzické osoby zdarma podávat žádosti o validace na kterémkoli pracovišti Czech POINT.

Možnost validovat účet zdarma tak je na více než 7 000 místech po celé republice.

Služby Czech POINT jsou navíc dostupné i v zahraničí na vybraných zastupitelských úřadech. Uživatelům služby mojeID se tak výrazně urychlí a usnadní validování. Na rozdíl od validace s ověřeným podpisem je tento způsob validování účtu navíc zdarma.

Validované účty služby mojeID využijete například na portálu Hlídačky.cz, na stránkách Technologické agentury ČR, pro hlasování v obecních referendech, při výběru větších výher v Účtenkovce, k zapůjčení studijních materiálů v různých knihovnách či ke správě svých domén prostřednictvím naší aplikace Doménový prohlížeč.

Postup validace prostřednictvím pracoviště Czech POINT

Po přihlášení do vašeho účtu na www.mojeid.cz si v profilu vyplníte datum narození. Přejdete na záložku Nastavení a zde je v sekci Validace tlačítko Validovat přes Czech POINT.

Pokud tlačítko není zobrazeno, máte vyplněné položky Organizace nebo IČO. Validace přes Czech POINT je dostupná pouze pro fyzické osoby.

Dále se vám zobrazí stránka s informacemi pro vytvoření žádosti.

Klikněte na tlačítko Vytvořit žádost o validaci

Zobrazí se žádost o poskytnutí údajů z registru obyvatel třetí osobě. Tu vytisknete a s dokladem totožnosti žádost donesete na pracoviště Czech POINT.

Žádost obsahuje potřebné informace, identifikátor a tlačítko tisku jsou zvýrazněné

Na pracovišti Czech POINT požádáte o jednorázové poskytnutí údajů z registru obyvatel další osobě, referenční kód služby je 462. Zkontrolujte, že ve zprávě pro příjemce je vyplněn identifikátor žádosti mojeID.

Pracoviště Czech POINT pak odešle požadavek na Správu základních registrů, která následně zašle do naší datové schránky informace k validaci.

Dle času podání žádosti na Czech POINT dojde k jejímu zpracování stávající nebo následující pracovní den. Po zpracování obdržíte upozornění e-mailem. Žádost o validaci pak potvrdíte po přihlášení do vašeho účtu. Doporučujeme si poznamenat identifikátor žádosti pro případné reklamace či dotazy.

Tlačítko pro potvrzení žádosti

Pokud ani během několika dnů neobdržíte upozornění e-mailem, pravděpodobně se nepodařilo identifikátor spárovat s požadavkem na validaci.

Ještě jednou proto ověřte, že v potvrzení z pracoviště Czech POINT je správný identifikátor žádosti. Pokud ne, je třeba zajít na Czech POINT znovu. V případě, že na potvrzení je identifikátor správně, obraťte se prosím na naši technickou podporu na e-mailu podpora@mojeid.cz.

Již vytvořenou ale zatím nezpracovanou žádost je možné stornovat pomocí tlačítka Zrušit žádost o validaci přes Czech POINT.

Tlačítko pro zrušení žádosti o validaci

Po zrušení stávající žádosti je pak možné kdykoli vygenerovat novou žádost o validaci.

Autor:

Komentáře (9)

  1. Radim Chlebek říká:

    Dobrý den, celý postup jsem udělal správně a problém přetrvává,při kliknutí na „Dokončit žádost o validaci přes Czech point“ stále to hlásí Chyba 500 chyba serveru. Co dělat dále?

    • Radim Chlebek říká:

      Není třeba problém v tom že v profilu mojeID (nyní) je jméno, příjmení, datum narození, trvalé bydliště a v profilu mojeID (aktualizovaný) je jméno, přímení, datum narození a u trvalého bydliště je napsáno None?

  2. Radim Chlebek říká:

    Chcete znát identifikátor žádosti? to je: WYV963GPAJ

  3. Petr Peterka říká:

    Dobrý den, děkuji za informaci. Bohužel na pracovišti Czech POINT nevyplnili předání adresy trvalého bydliště, pole se tak zobrazuje jako None. O tomto problému víme a již se pracuje na opravě. Pokud se nyní chcete validovat, bude třeba zrušit stávající žádost. Přihlašte se do Vašeho účtu, do adresního řádku zadejte https://mojeid.cz/account/validation/cancel/ , pak zrušte tlačítkem stávající žádost o validaci. Poté si vygenerujte novou žádost a s ní zajděte na pracoviště Czech POINT. Zkontrolujte, zda správně předali všechny údaje a identifikátor. Validace by pak měla proběhnout bez problému.

  4. Radim Chlebek říká:

    A mohu provést validaci, že bych si zadal pouze žádost o validaci a navštívil osobně vaše pracoviště?

  5. Radim Chlebek říká:

    Nebude při validaci dělat problém když mám zažádano současně o validaci učtu osobně na pracovišti mojeID a sočasně o validaci účtu přes Czech point? a navštivil bych jen czech point?

  6. Petr Peterka říká:

    Zrušte, prosím, nejprve stávající žádost přes Czech POINT viz výše. Pak se můžete zastavit osobně.

  7. Lukáš Trögler říká:

    Dobrý den, aplikace mi validaci přes CzechPoint nenabízí. Mám možnost pouze zasláni PIN3. To jsem udělal, PIN 3 mi došel dopisem poštou, ale není kam ho vyplnit. Na dotaz přes chat mi bylo sděleno, protože to prý PIN3 bylo zrušeno a mám prý jít na CzechPoint…

    Co mám dělat?

    Děkuji.

    • Petr Peterka říká:

      Dobrý den, službu mojeID uživatelé intenzivně používají zejména pro přístup na služby veřejné správy, jak PIN3 tak validace jsou již minimálně využívané. Validace je ale stále možná, viz informace zde: https://www.mojeid.cz/cs/podpora/dalsidotazy/#validace-uctu

      Nastavte si v účtu datum narození a pokračujte podle pokynů pro validaci přes Czech POINT v nápovědě.

Zanechte komentář

Všechny údaje jsou povinné. E-mail nebude zobrazen.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..