Redesign webu mojeID

K redesignu jakéhokoliv webu se musí přistupovat vždy velmi opatrně a obezřetně. Lidé jsou už zvyklí na to, že se ten „jejich“ web nějak chová a nějak vypadá, a pochopitelně tak z jakýchkoliv změn mívají obavy. Je to jako v supermarketu, kde provozovatel jednou za čas (v dobré víře) přestěhuje zboží do jiného regálu a vy najednou prostě nejste schopni nalézt svou oblíbenou hořčici. I proto jsme si nechali vypracovat nezávislou UX analýzu webu mojeID a teprve na základě výstupu této analýzy jsme přistoupili k redesignu.

Informační architekura

Pamatujete na weby z 90. let minulého století a na tlačítko „mapa stránek“? Informační architektura je něco podobného. Definujete, jaké informace a komu chcete sdělit, dáte tomu strukturu, prioritní položky zařadíte do hlavní navigace a máte téměř hotovo. V případě webu mojeID bylo nejdůležitější strukturovat jej do dvou sekcí: pro uživatele a pro poskytovatele.

Responzivní design

Dnes už nelze spoléhat na to, že něco se prohlíží na desktopu a něco jiného na mobilu. Uživatel vyžaduje stejně kvalitní zážitek a funkčnost na všech zařízeních. Původní web responzivní nebyl vůbec, takže toto pro něj byla úplná novinka. Na rozdíl od některých mobilních verzí webů se v případě webu mojeID nejedná o žádnou ochuzenou verzi, ale o verzi naprosto „plnotučnou“ – na mobilu se dostanete ke všem informacím, stejně jako na desktopu.

Fulltext vyhledávání

Přes veškerou snahu postavit web tak, aby každý snadno našel, co potřebuje, se může stát, že něco uživatel prostě nenajde (vzpomeňte na příklad s hořčicí). Proto jsme přidali možnost na webu vyhledávat (v hlavní navigaci nahoře kliknutím na ikonu lupy). Tu jsme přidali také do katalogu poskytovatelů, abyste věděli, zda váš oblíbený web službu mojeID podporuje.

Chat s podporou

Nově jsme přidali také užitečnou funkci online komunikace s naší zákaznickou podporou, a to formou chatu. Kromě telefonu a e-mailu se tak teď můžete na cokoli ohledně mojeID dotázat i v chatovacím okénku (tuto funkci, myslím, ocení hlavně nesmělí).

Grafika a copywriting

Grafika se někomu může líbit, někomu nemusí, ale hlavně musí být funkční. My jsme se soustředili na to, aby především dokreslovala textové informace a pomáhala se na webu zorientovat. Veškerá grafika je vektorová, takže se vám bude krásně vykreslovat v jakémkoliv rozlišení. Nově jsme také přepsali všechny texty, tak aby byly co nejsrozumitelnější.

Autor:

Zanechte komentář

Všechny údaje jsou povinné. E-mail nebude zobrazen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.