E-guláš aneb Jak správně provést transfer objektu

Naši zákazníci se na nás obracejí s různými dotazy a žádostmi. Jedním z nejčastějších dotazů je zaslání hesla k transferu.

Postupem času se sice naše stránky rozšiřují a uzpůsobují potřebám uživatelů tak, aby byly co nejpřehlednější a nejjednodušší, ale i tak se může stát, že se v některých oblastech zamotáte a potřebujete podat pomocnou ruku. Inu, tady je.

Žádost o zaslání hesla k transferu, ač zní úředně, není nic jiného než žádost o změnu registrátora nějakého objektu (domény, kontaktu, sady jmenných serverů nebo sady klíčů).

Blog_e-gulas_1

Formulář k odeslání žádosti o poskytnutí hesla naleznete na našich webových stránkách, a to přesně v sekci Domény, pod záložkou Hesla a blokace. Tento formulář nejčastěji využijete v případě, kdy toto heslo nemůžete získat přímo od současného registrátora.

V požadavku tedy zakliknete možnost „Zaslat heslo pro transfer“ a jako typ objektu vyberete požadovaný typ (doména, kontakt, sada klíčů, sada nameserverů). U kolonky „Identifikátor“ si musíte dát obzvlášť pozor; je potřeba, aby byla vyplněna správně. Jediná mezera či tečka navíc způsobí, že se žádost nevygeneruje. Nakonec kliknete na modrý nápis Odeslat a naše výpočetní technika se již postará o zaslání e-mailu s heslem. Díky této robotické pomoci máte navíc jistotu, že autorizační heslo znáte pouze vy.

Blog_e-gulas_2

Jiná situace nastává, když vámi uvedený e-mail v centrálním registru je jiný než vaše aktuální e-mailová adresa. V tomto případě máte ještě dvě možnosti. Pro získání hesla použít elektronický podpis nebo podpis úředně ověřený. Žádost podepisuje vždy oprávněná osoba.

Získat elektronický podpis dnes není žádný problém. Zařídit si jej stihnete během dne a netrvá to ani patnáct minut. Pro svůj oficiálně kvalifikovaný certifikát, též digitální podpis, si můžete zajít na pobočku České pošty. Dále jej poskytuje První certifikační autorita a eIdentity.

Druhou možností je nechat si zaslat heslo s využitím úředně ověřeného podpisu. Tento podpis vám zhotoví na většině pošt (hledejte službu CzechPOINT), u notáře či na městském úřadě. Je potřeba mít s sebou kromě žádosti také občanský průkaz. Po zaslání originálu žádosti běžnou poštou na adresu našeho sdružení, kterou v žádosti uvádíme, vám bude obratem zasláno autorizační heslo, které poskytnete nově vybranému registrátorovi.

Úplně nejjednodušší to mají držitelé domén, kteří si založili mojeID a provedli validaci. Ti se jednoduše přihlásí do aplikace Doménový prohlížeč a poté si mohou zobrazit authinfo na záložce Můj kontakt.

Jak vidíte, není to žádná věda. Je to trochu jako s vařením. Pokud správně splníte pokyny a postupy v kuchařce, vaše dílo se vždy podaří. Kdo postup jedniček a nul poplete, ten dostane na stůl e-guláš.

Autor:

Zanechte komentář