Problémy eshopů a jejich řešení. Netýká se to i vás?

Stojíte rádi ve frontě u pokladny? A stalo se vám někdy, že jste se při pohledu k pokladnám rozhodli nakoupit raději v trafice nebo na benzince? Možná, že podobně přemýšlí také návštěvníci vašeho eshopu. Třeba si i oni na pokladně – při pohledu na nekonečný formulář pro jednorázovou objednávku – řeknou, že bude snazší si ten kávovar koupit zítra cestou pro rohlíky…

V létě 2010, tedy v době, kdy jsme připravovali spuštění služby mojeID, jsme měli na zřeteli celou řadu potenciálních výhod a přínosů pro provozovatele internetových služeb. Do okamžiku, než jsme tyto naše vize konfrontovali se skutečnými potřebami reálných provozovatelů webů a eshopů, však nešlo o nic jiného, než o pouhé domněnky a dohady.

Šli jsme se jich proto zeptat, s jakými problémy se v každodenním provozu potýkají, kde vidí jejich řešení a zda by jim při tom mohla námi chystaná služba pomoci. K našemu překvapení jsme mimo jiné zjistili, že polovinu z toho, co jsme při vývoji mojeID považovali za důležité, nejen že neřeší, ale dokonce ani netuší, že by se tím vůbec mohli zabývat. To bylo pro nás důležité, protože nám to umožnilo se přednostně zaměřit na řešení aktuálních problémů a spoléhat, že to ostatní provozovatelé docení, až po hlubším seznámení se službou.

Dozvěděli jsme se, že majitele eshopů trápí především nízká konverze a že již vlastně rezignovali na ideu validních kontaktních údajů, efektivních věrnostních programů a vracejících se zákazníků, kteří by se opakovaně logovali do svých uživatelských účtů. Vlastním průzkumem jsme si potvrdili, že míra opouštěných nákupních košíků, která přesahuje 60 %, je číslo, které si ve skutečnosti provozovatelé eshopů nedokáží nikterak interpretovat. Domnívají se, že část těchto košíků je „přinesena“ k pokladně proto, aby si zákazník spočítal konečnou cenu včetně přepravy, balného a případných dalších poplatků. Ale co ten zbytek?

Nejsou to také vaši zákazníci, kteří utíkají z pokladny eshopu proto, že jim prostě za to ta „námaha“ s vyplňováním formulářů nestojí? Ptáte se, co s tím?

Protože jako provozovatel služby mojeID chceme podporovat e-commerce segment, rozhodli jsme se letos v říjnu uspořádat ve spolupráci s několika partnery zvučných jmen E Business Akademii, která se zaměří především na řešení problémů provozovatelů malých a středních eshopů.

Přijďte si poslechnout příspěvek mých kolegů o tom, jak může mojeID pomoci při řešení problémů eshopů.

Ondřej Písek

Autor:

Komentáře (1)

  1. petr_p říká:

    Rezignovali na ideu validních kontaktních údajů? To je k zamyšlení, protože ze zákona musí udržovat údaje platné.

    Že přes polovinu zákazníků uteče před zaplacením? To není problém autentizace.

    Mimochodem od poloviny července je možné použít ISDS jako autentizační bránu. Jsem zvědavý, jak se v kontextu OpenID CZ.NICu prosadí.

Napsat komentář: petr_p Zrušit odpověď na komentář

Všechny údaje jsou povinné. E-mail nebude zobrazen.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..